Les entrades relacionades amb NTICEDU les trobaràs a la pestanya ASSIGNATURA

DE QUÈ VA, AQUEST BLOG?

Escolta visitant, inicialment no ha estat més que un exercici pràctic per a l'assignatura de Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació a l'Educació (NTICEDU), dins el recorregut acadèmic de Psicopedagogia que estic cursant a la UOC, Ara bé, per què no aprofitar per aprendre experimentant una part de les noves possibilitats que ens ofereix la Web 2.0? Doncs som-hi: fem alguns exercicis que ens permetin obrir nous canals d'interactivitat entre aquells que ens anem trobant per l'espai virtual. Què n'espero? Aprendre, compartir el poc que sé, beure'm el molt que en saben els i les altres, de manera que encara que només sigui de manera molt i molt humil, generar nou coneixement plegats. De pas, potser compartir amb aquells i aquelles que em visiteu en aquest raconet, una mica de mi i d'allò que conec i estimo.
Sigeu benvinguts i benvingudes!

CONCLUSIONS

diumenge, 15 de març del 2009

Aquestes han estat les meves primeres impressions, formulades com tal a manera de conclusió en relació al contingut atès en la miniPAC1.1:

Les impressions són diverses. En primer lloc que conceptes tant utilitzats com ara tecnologia, ciència o tècnica ens apareixen con a difícilment definibles quan, de fet, ens semblaven força consolidats i fàcilment interpretables en els nostres esquemes de coneixement. A partir d’aquest moment, el mateix concepte de tecnologia educativa se’ns presenta com a una mica desdibuixat, sense un perímetre prou definit i sotmès a múltiples interpretacions. De fet, s’amplien els horitzons. Inicialment consideràvem que en el marc de l’assignatura només es faria esment a aplicacions tècniques relacionades amb les noves possibilitats generades a partir de les novetats tecnològiques en l’àmbit de les comunicacions i la informació. Ara potser comencem a interpretar que possiblement estem parlant de processos de disseny tecnològic que poden ajudar a millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge amb l’objecte d’afavorir siguin més eficients i significatius. Però també pot passar que no sigui aquest l’objecte i que en realitat l’assignatura estigui més aviat relacionada amb la nostra primera interpretació. Sigui com sigui, aquesta primera activitat genera molts interrogants, obre múltiples possibilitats i es consolida com una oportunitat d’aprenentatge un cop copsada la nostra enorme llacuna en aquesta dimensió educativa.
Imprimir

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada