Aquestes han estat les meves primeres impressions, formulades com tal a manera de conclusió en relació al contingut atès en la miniPAC1.1:
Les impressions són diverses. En primer lloc que conceptes tant utilitzats com ara tecnologia, ciència o tècnica ens apareixen con a difícilment definibles quan, de fet, ens semblaven força consolidats i fàcilment interpretables en els nostres esquemes de coneixement. A partir d’aquest moment, el mateix concepte de tecnologia educativa se’ns presenta com a una mica desdibuixat, sense un perímetre prou definit i sotmès a múltiples interpretacions. De fet, s’amplien els horitzons. Inicialment consideràvem que en el marc de l’assignatura només es faria esment a aplicacions tècniques relacionades amb les noves possibilitats generades a partir de les novetats tecnològiques en l’àmbit de les comunicacions i la informació. Ara potser comencem a interpretar que possiblement estem parlant de processos de disseny tecnològic que poden ajudar a millorar els processos d’ensenyament i aprenentatge amb l’objecte d’afavorir siguin més eficients i significatius. Però també pot passar que no sigui aquest l’objecte i que en realitat l’assignatura estigui més aviat relacionada amb la nostra primera interpretació. Sigui com sigui, aquesta primera activitat genera molts interrogants, obre múltiples possibilitats i es consolida com una oportunitat d’aprenentatge un cop copsada la nostra enorme llacuna en aquesta dimensió educativa.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada