Les entrades relacionades amb NTICEDU les trobaràs a la pestanya ASSIGNATURA

DE QUÈ VA, AQUEST BLOG?

Escolta visitant, inicialment no ha estat més que un exercici pràctic per a l'assignatura de Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació a l'Educació (NTICEDU), dins el recorregut acadèmic de Psicopedagogia que estic cursant a la UOC, Ara bé, per què no aprofitar per aprendre experimentant una part de les noves possibilitats que ens ofereix la Web 2.0? Doncs som-hi: fem alguns exercicis que ens permetin obrir nous canals d'interactivitat entre aquells que ens anem trobant per l'espai virtual. Què n'espero? Aprendre, compartir el poc que sé, beure'm el molt que en saben els i les altres, de manera que encara que només sigui de manera molt i molt humil, generar nou coneixement plegats. De pas, potser compartir amb aquells i aquelles que em visiteu en aquest raconet, una mica de mi i d'allò que conec i estimo.
Sigeu benvinguts i benvingudes!

CONCLUSION PAC2.1.

diumenge, 14 de juny del 2009



Els nostres models mentals s’han reestructurat en referència a la conceptualització de les relacions entre Ciència, Tecnologia i Societat a la llum de la perspectiva del corrent CTS per arribar a considerar que la Tecnologia Educativa esdevé una disciplina capaç de promocionar l’aprenentatge significatiu.

Amb el suport d’eines tecnològiques i la interacció constructiva amb la resta de l’alumnat, el consultor i el material, hem augmentat la complexitat del nostres esquemes mentals i els hem dotat de major consistència i productivitat, esdevenint més fonamentats i reflexius.
L’anàlisi, reflexió i contrastació de la nova informació ha suposat una transformació progressiva de les estructures de coneixement contingudes en el model inicial per produir-ne un de nou.
Es produeix una veritable reestructuració i no pas una simple acomodació de models externs.
Aquesta reestructuració suposa una reorganització dels diferents conceptes, de manera que genera un nou model mental que s’inicia amb la modificació del model mental inicial.
Això és possible perquè la incorporació significativa de nous conceptes genera un nou escenari conceptual.

Aquest procés requereix intencionalitat al adonar-nos de la necessitat d’adequar els nostres models mentals a la nova informació.
Es produeix, doncs, un compromís conceptual, de manera que la nova informació no s’integra en el model inicial, sinó que obliga a reestructurar-lo i a construir un de nou.

S’ha produït, doncs, un canvi conceptual.



Imprimir

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada